fredag 4 mars 2011

..you never walk alone..

..står skrivet
..som tattuering på min syster
..strax nedanför nacken
..ett citat hon har fått uppleva
..genom sin tid då livet befann sig i dalar
..ett bevis på att hon har klarat av dessa dagar
..en stark person
..en älskad syster
..sitter vid hennes köksbord
..länge sedan
..vi satt tillsammas runt ett bord
..vad kan det vara
..14år sedan
..minst
..skin
..med ras cricket
..en låt jag aldrig tidigare hört
..en artist jag aldrig hört talas om
..ljuder ur högtalarna
..en bra text
..åkte med bus4you till Göteborg igår
..måste vara bussarnas svar på LYX
..aldrig mera tåg eller Swebus
..haha
..bekvämt och billigt
..kaffe maskin
..på en buss
..det kallar jag lyx
..:))
..nu kommer väl många fundera över vad jag anser vara lyx
..jo allt utöver det vanliga
..lyx behöver inte vara dyrt
..lyx behöver inte bara vara diamanter eller en jorden runt resa
..lyx för en vanlig människa som jag
..är det lilla extra
..som inte finns varje dag
..att kunna köpa den tröjan
..den tröjan som kostar 399:-
..istället för den tröjan på rea för 99:-
..det är vardagslyx
..för mig
..:))
..min mor ligger kvar på sjukhuset
..i morgon blir det en vecka
..nu väntas en kallelse till strålning
..hoppas på en tid snart
..helst nyss
..för vad jag har förstått
..så kommer inte den smärtan hon har nu, att försvinna för ens efter den strålningen
..något jag också har blandat ihop är det nya stället i kroppen med metastaser
..det är på en halskota som nya metastaser har tillkommit
..på korsryggen och bäckenet
..främst vänster sida
..där har det blivit en ökning
..men det är ju illa nog
..att de fortsätter sprida sig
..hon ska också snart in och göra en slätröntgen
..för att se över levern
..hur det ser ut där
..hoppas
..i morgon ska jag äntligen få jobba igen
..kanske redan ikväll
..hoppas på ett samtal
..:))
..ska gästjobba i Göteborg
..ska bli kul
..och bara att få jobba igen
..känns skönt
..sen att jag har några som inte tycker att jag ska börja "för tidigt" med tanke på min hand
..som sjukskrivningen gällde
..men
..men det är något som är roligt i mitt liv just nu
..vet att jag inte kommer att kunna fortsätta med det i framtiden
..men snälla
..så länge jag står ut
..låt mig jobba
..låt mig ha roligt
..för bara några timmar i veckan
..när jag jobbar så finns inte tid att tänka på annat
..jo det är klart
..har man inget att göra så
..så klart att det finns utrymme för tankar som yr
..men hur ofta sitter jag sysslolös på mitt jobb
..haha
..jo det händer ju
..:))
..men jag har folk runt omkring mig
..folk som kan få en att skratta
..ja ni vet ju hur folk kan bete sig roligt ute på krogar
..sitta att studera till exempel hur en man/kvinna raggar upp en kvinna/man
..hur någon dansar
..hur någon är så onykter att det blir tre steg bakåt och ett fram
..ja ni förstår
..osv
..:))
..nähepp
..nu blir det nog till att fylla på kaffet
..gå ut och sätta sig på altanen
..här är så lugnt och skönt
..får passa på nu innan jag ska bege mig in till stora staden
..Göteborg
..:))
..ha en underbar Fredag!
..KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar