måndag 14 mars 2011

..en dag tidigare..

..får nyckeln till min nya lägenhet redan i morgon
..det ringde en hantverkare tidigare idag
..-"Hej, mitt namn är ** och jag ringer från ** och jag ska komma och laga ett läckage från din vattenberedare i köket..."
..-"Va? Sa du att du ringde från **?"
..-"Ja"
..-"Okej, men jag har inte flyttat in än, gör det på Onsdag så jag har ingen aning om detta"
..-"Ja där ser man, men nu vet du att jag går in med huvudnyckel"
..-"Ja gör det du"
..ja ni förstår att jag blev paff
..fattade först ingenting
..ha ha
..så i morgon efter lunch kan jag komma och hämta nycklar och i vetskap om att vattenberedaren i köket ska vara hel
..:))
..ja det är ju bra att veta

..i morgon blir det upp tidigt för att gå på lektion som börjar klockan 08.30
..psykologi
..hur skall detta gå
..kom inte ens upp klockan 10.00 i morse som jag hade ställt klockan på
.he he
..men det ska nog inte vara några problem
..har ju något att passa
..en anledning till att kliva upp
..:))

..efter att jag varit iväg idag och fått mitt schema
..så blev det en lång fika hos min vän K
..många kaffepåtår blev det
..som vanligt
..:))

..såhär på kvällskvisten blev det pasta med kycklinggryta
..så gott
..sen har det slinkit ner lite brownies också
..mm så gott
..min vän I
..ja hon kan
..hennes C också
..:))

..något som känns otroligt skönt är att min mor har börjat känna sig lite piggare
..det hörs i hennes röst också
..hon är nu inne på sin tredje vecka på sjukhuset
..två veckor till ska det bli
..varav den ena veckan så kommer hon att i fyra dagar köras från stad till stad för strålning
..alltså inte en ny stad varje dag
..hon är på "sitt" på nätterna
..ett annat på dagarna
..ja ni hajjar
..:))
..så snart
..så snart ska hon få komma hem
..UTAN värk
..ja det hoppas vi på i alla fall
..de säger ju att den kraftigaste värken ska försvinna vid strålningen
..så vi hoppas att de har rätt
..:))

..nu känner jag mig som en riktig gottegris
..men det får man väl unna sig ibland
..lite brownies till
..och det sista av det röda
..:))

..KRAM!

1 kommentar:

  1. Lyckades med att radera en kommentar av I..
    Inte det lättaste med iPhone tryckningar emellanåt..
    Hon skrev:
    Japp jag kan :)
    Du kan med <3

    He he..

    SvaraRadera