onsdag 16 mars 2011

..mitt första besök..

..gav mig inflyttningspresenter
..en blomma
..4 olika sorters kryddor
..de ni
..:))
..ja jag har i stort sett bara ägt ett kar salt på senaste
..så när min vän P för ett tag sedan var hemma i den gamla lägenheten
..då vi förtärde lite mat och dryck å kvällen
..ja då fick jag springa in till grannen och låna kryddor
..då sa P att hon minsann skulle köpa kryddor till mig i inflyttningspresent
..och ja hon gjorde vad hon sagt
..he he
..hon e la för go
..:))

..nu är jag i alla fall på plats med allt
..madrassen fick hissas upp och tas in genom balkong dörren
..den gick inte in trappvägen
..tur att min vän I´s sambo kom
..det blev han som fick dra det lasset
..han drog upp en 160cm resårmadrass
..med hjälp av ett spännband
..rakt upp
..cirka 5m upp
..gott jobbat
..:))

..så nu har man en massa arbeten framför sig
..spackla
..slipa
..tejpa
..måla
..och måla igen
..men det kommer bli så bra när det är färdigt
..har lite mer detaljer planerade
..så som att måla skåphandtags knopparna i köket i väggfärgen
..lika så väggen i kryddhyllan
..ja lite sådana detaljer
..ska bli kul när man väl sätter igång
..idéer ploppar upp hela tiden
..härligt
..:))

..i morgon blir det först en sväng till skolan
..sen blir det ut att sätta fart
..förmodligen kommer min vän Z också
..fler händer är bättre än en skadad
..he he
..ja den mår inte så särskilt bra just nu
..svullen och konstant värk sen igår när jag började med allt
..så det har varit den snabbaste flytten hittills
..tog ju städningen samtidigt som vi flyttade ut sakerna
..vi fyllde två volvo kombi bilar
..ett släp
..:))
..hoppas nu att jag kan vila den någorlunda fram tills på Fredag
..då är det ju dags för jobb igen
..men jag får stå ut helt enkelt
..:))

..nähe, kanske lite kvällsmat i magen
..sägs att det kan vara bra ibland
..speciellt när man har varit så aktiv som jag varit idag
..men vi har varit duktiga
..I och jag
..o C förstås som kom till räddning med madrassen
..TACK!!

..KRAM!

1 kommentar:

  1. Ja, vi har varit duktiga! Och jag ska allt se till att du inte grejjar för mkt med handen!

    Det är så underbart att du kommer närmare stan (MIG)!! :D

    DU är bäst! Puss på dig <3
    PS: Du är lika envis som jag!! Inte bra. ;)

    SvaraRadera