onsdag 2 mars 2011

..ommöblering och kurator..

..va ute och hälsade på min "syster" M under eftermiddagen
..förutom kaffe blev det ommöblering i hennes vardagsrum
..blev riktigt bra
..lite mer myskänsla över det
..:))
..men innan vi började med det
..ringde det i min mobil från skyddat nummer
..min mor har skyddat från sin mobil
..men det var inte hennes röst jag mötte
..hon presenterade sig och sa Varbergs sjukhus
..en klump i magen
..den känslan jag hade just då
..de få sekunderna
..innan hon fortsatte:
..din mors kurator
..en liten lättnad
..tills hon berättade varför hon ringde
..hon ville höra hur det var med mig
..hon ville säga att jag fick lov att kontakta henne
..vid eventuella frågor
..funderingar
..eller bara prata
..det uppskattas
..inte varje dag en kurator kontaktar en och frågar hur man mår och om man vill prata
..dom brukar man få jaga
..kämpa innan man får en tid
..hon har fått en stor stjärna i taket
..:))

..sitter nu i soffan hos min vän I
..mätt och belåten
..fantastisk god kotlett
..sås med bacon och champinjoner
..morotskokt potatis
..nom nom
..:))

..tankarna yr

..i morgon blir det lite olika saker att göra
..innan det bär av till Göteborg igen
..ska träffa min lillasyster
..inte varje dag
..alldeles för sällan vi ses
..vi måste skärpa oss på den punkten
..:))

..blir inte mycket mer skrivandes idag
..är trött
..trött så här tidigt
..??
..märkligt
..men en sak är säker
..min hand behöver vila
.."skäller lite på mig själv"
..men kan själv
..som man sa när man var liten
..ha ha
..:))

..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar