fredag 23 december 2011

..ett litet hjärta slutar att slå..

..Gjorde mitt första ultraljud på Torsdagen den 15 Dec i förra veckan och såg en fin hjärtaktivitet
..På Söndags morgon den 18 Dec, började jag blöda
..Klockan 04.15 Tisdags morgon den 20 Dec, fanns det inte längre en hjärtaktivitet
..Klockan 05.25 går vattnet
..Klockan 08.30 kommer foster och moderkaka ut

..mitt ljus i livet slocknade just den stunden
..jag känner mig så tom
..smärtan jag upplevde under missfallet
..när det kändes som någon skar i mig
..från livmoder upp i magen
..bak mot ryggen
..är ingen mot den smärtan jag känner nu
..varför
..??

..man tänker
..vad gjorde jag mellan den 15 Dec och 18 Dec
..gjorde jag nåt fel
..??




1 kommentar:

  1. Louise (Lollo)december 23, 2011

    Älskade syster, det va inte ditt fel. Kroppen själv säger ifrån om det är något fel. Jag vet precis hur du känner, och visst kommer dessa frågor. Men man känner en saknad, en tomhet. MIn var bara en liten klump, hade inte utvecklats nått under nästan 10 veckor. Låter lite dummt men i dag är jag glad att det blev så. Annars hade jag inte fått Alexiz. :)

    SvaraRadera