måndag 28 februari 2011

..ökning av metastaser..

..det blev resultatet efter MR-röntgen på min mor idag
..nu har metastaserna även attackerat korsryggen
..därav smärtan hon fick åka in för i Lördagsnatt
..eller ja kväll
..:'(
..hur ska detta sluta
..läkarn kommer utöver cellgifterna
..skicka henne på strålning än en gång
..så nu hoppas vi på att hon får en tid ganska så snart
..hon blir kvar på sjukhuset
..de behöver hitta ett sätt att få bukt på smärtan
..öka doser
..byta preparat
..ja allt för att hon ska få "slippa" smärtan
..men hon är tapper
..mycket tapper
..utan hennes humör och inställning till livet
..så hade det nog varit slut för länge sen
..men hon ger inte upp
..inte i första taget
..:))

..sitter nu på tåget hem
..massa byten som vanligt
..nästa resa blir med bus4you
..mycket billigare
..och det är inte så tokigt att åka buss nu förtiden
..dom har ju rustat upp och gjort bussarna mycket mer bekväma
..än förr
..:))
..då var man i Göteborg
..dags för första bytet

..så
..nu har jag åkt på tåg nr 2 en stund
..köpte mig en tidning som lite tidsfördriv
..solo
..ibland är den tidningen intressant
..som detta nummer
..:))

..ca en halvtimme kvar till nästa byte
..då i Falköping
..hem till en ihop packad lägenhet
..ska flytta snart
..16 Mars
..så tre fjärdedelar av lägenheten är i kartonger
..soffan sålde jag i Söndags förra veckan
..så det blir nog till att fixa till en tillfällig Go sittplats på golvet med kuddar o filtar
..går nog alldeles utmärkt för någon dag
..:))
..fast det e klart
..nu e jag väl oansvarig igen som inte har någon soffa
..fick ju höra det innan jag köpte den jag nyss har sålt
..jaja
..bara det funkar för mig så
..:))
..blir en ny soffa till nya lyan sen
..så det är lugnt
..inga problem för mig inte
..:))

..ont i magen av oro
..ont i halsen för gråt
..ett tryck över bröstet av ångerst
..ja det blir inte bättre
..för er som stör er på att jag skriver om det
..SLUTA LÄS
..behöver få skriva av mig
..sen att jag har valt att skriva det här
..det är mitt val
..det känns bra
..men just nu känns allt verkligen upp o ner
..vet knappt hur jag ska tackla nästa minut
..orkar inte ensamheten
..då pratar jag om att sitta själv
..hemma och tankar som bara yr
..komma hem till ingen där
..jag är rädd för att hamna där igen
..där jag för lite över ett år sen befann mig
..det känns så nära igen
..jag behöver någon
..någon som finns där med en kram
..en kram
..en vän att luta mig mot
..det har jag
..TACK FÖR ATT NI FINNS
..<3>
..önskar SÅ att det fanns en HAN
..det finns en
..men om det leder till något
..är mycket oklart
..men just nu
..hade din värme vart till stor hjälp
..:))
..en hälsning till HAN:
.."fokusera på möjligheterna, inte problemen"
..ett talesätt skrivet av Andreas Carlsson
..det står skrivet i Live to win
..en bok jag ska läsa igen
..en bok jag rekommenderar starkt
..läs den
..:))

..nej, nu är det snart tågbyte igen
..Falköping nästa

..KRAM!

3 kommentarer:

  1. Tinha från Hbgfebruari 28, 2011

    Men snufflan... Här kommer värsta superkramen från Turkiet. Tänker på dig och din mamma.
    Livet är skit just nu men det kommer inte att vara så för evigt... <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Hälsa Milis från mig. Jag sitter här med tårar i ögonen o läser..Livet är INTE rättvist. men det visste vi ju innan..Kramar till er bägge. Jag tänker på er.
    Kramar från Monica Hult.

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig gumman!! Vet vi inte pratar så ofta längre, men om du vill prata så vet du vart jag fins!! Kram från Astrid (norskan)

    SvaraRadera