fredag 18 februari 2011

..finkenstein..

..ja det är vad min ena syndrom i handen heter
..skrattade lite gott då jag läste FRANKENSTEIN först
..:))
..men den största skadan i handen heter så fint:
..radial handledstenosynovit
..ja jag säger då de
..alla dessa medicinska termer man inte skulle kunna översätta på ren svenska för en som inte är påläst
..:))

..har varit en lååång dag
..begav mig mot Stockholm vid 10 tiden för att hämta de två som har varit i Thailand
..kom hem strax innan 21
..det blev många mil
..tur att man inte behövde använda högra handen så mycket
..just vid start ut till motorvägen
..sen låg den i viloläge
..så jag är glad att vädret har varit på min sida
..ingen blåst
..ingen snökaos
..:))

..fredagskväll ikväll
..hmm, det känns konstigt
..jag borde ju vara på jobbet
..men liten tröst är att jag är trött så här dags
..vilket är skönt
..:))
..inte nog med att jag inte hade en god natt sömn natten till igår
..utan igår låg jag vaken ett par timmar innan jag somnade
..sen drömmer jag mardröm om jobbet
..hur kul är den då?

***** *** ***** *** ***** *** *****

..såg något hemskt på tv
..hur dom skar av fenor på levande hajar och sedan kastade tillbaka dom i vattnet
..där dom sen kunde ligga levande på botten upp till en vecka och pinas
..HALLÅ??
..hur kan folket bara göra detta
..som om det vore en helt naturlig grej
..detta folket kan inte veta vad känsla betyder
..har dom ett hjärta överhuvudtaget?
..NEJ, usch va hemskt
..stackars djur!

***** *** ***** *** ***** *** *****

..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar