fredag 25 februari 2011

..tåget söderut..

..lämnar nu Göteborg efter en rolig vecka
..men kommer snart igen
..:))

..nattens sömn har inte varit bra
..vaknat ett antal gånger av olika anledningar
..två mardrömmar
..TVÅ!!
..handen
..orolig sömn
..vet att en av mardrömmarna handlade om jobbet
..ännu en mardröm om jobbet
..detta är inte roligt
..varför?
..är detta ett tecken på att jag ska lyssna
..på läkaren
..på chefen
..på min kropp
..??
..arbetsterapeuten råder mig att byta jobb
..hon menar att inflammationen i tumleden kommer inte bli bra förens den dagen jag slutar med det jag gör
..:((
..jag sitter med beslutsångerst
..ska jag
..ska jag inte
..vill inte
..trivs så bra med det jag gör
..men det är min kropp det handlar om
..jag kanske borde lyssna
..:((

..men sen kommer den stora frågan
..VAD kan jag arbeta med som inte påfrestar min hand
..??
..för tummen är ju ett redskap du använder i stort sätt till allt
..så länge man har sin tumme så använder man ju den
..i alla handgrepp o.s.v
..hmm
..kanske bara är just den rörelsen som sker i croupier jobbet som tar skada
..det vet man ju inte
..ja det e då inget kul det här
..men men
..har lovat att lyssna
..så det är väl bara till att vänta och se
..:))

..plus grader idag
..härligt
..men det bänder väl fort igen
..men nu är det väl ändå dags för lite vårkänslor
..tycker ni inte det?
..:))
..februari är snart slut
..gått fort
..tiden går allt snabbare nu för tiden
..kom på härom dagen att jag om en månad har jobbat för Cherry i ett år
..och är inne på mitt åttonde år som croupier
..helt otroligt
..:))
..kommer det bli ett nionde år tro
..??
..risken är väl stor att så kommer det inte att bli
..och det är ledsamt
...:((

..ja, söderut är jag på väg nu
..öresundståget tar mig från Göteborg till Falkenberg
..där jag ska tillbringa helgen med min mor
..röntgen för henne idag
..på måndag blir det MR-röntgen
..hoppas hoppas
..hoppas
..:S
..ikväll har dom syjunta hos mammas granne
..blir nog med på fikat i alla fall
..:))

..det är så kul
..att jag lika gärna kan umgås med en nittonåring som med en femtioåring
..:))
..många av mina vänner i Göteborg som jag umgicks med förr då jag bodde där, är allt mellan 35-50
..har alltid gått bra ihop och trivts i äldre sällskap
..men det är klart att jag har många i min egen ålder också som jag umgås med och trivs ihop med
..anpassar mig rätt bra i alla åldersgrupper
..:))
..fördel eller inte
..men jag är jag och det är det jag är bra på
..:))

..åker nu förbi mitt gamla barndomsställe varannan helg
..Åsa
..där bodde min far när jag var liten
..här finns minnen
..här finns saknad
..här finns frågor som inte har svar
..varför?
..har jag länge undrat
..men jag har försökt
..jag har gjort mitt
..men nu orkar jag inte mer
..vill han inte
..så kan jag inget göra
..:((

..nu ska jag luta mig tillbaka i stolen och läsa
..snart i Varberg
..så inte långt kvar nu
..:))

..önskar er alla en trevlig helg
..KRAM!

2 kommentarer: