söndag 27 februari 2011

..dillkött och potatis..

..blev jag bjuden på hemma hos mormor och morfar idag
..innan dess var jag på sjukhuset och hälsade på min mor
..hon får smärtstillande i sprutform
..i magen
..var tredje-femte timme ungefär
..hon hade lite lättare att röra på sig idag
..men det är väl inget svagt medel dom sprutar i henne
..en annan som inte är van att kontinuerligt ta starka värktabletter skulle väl bli en aning groggy
..kan jag tänka mig
..:))

..efter en god middag och en välbehövlig kaffe hos morföräldrarna så åkte jag hem till min mors hem igen
..eller ja
..jag gick upp till hennes granne
..vi tog oss ett parti UNO
..men så dåligt det gick för mig
..säg att vi spelade 20 ggr
..jag vann nog 4 ggr
..tre av fyra så satt hon med kort värda mindre än tio kvar
..ha ha
..just not my day of luck
..:))
..hade dock lite svårt
..kunde inte hålla korten som jag brukar
..kunde knappt hålla dom med höger
..dela eller ta ett kort med höger hand var en lögn
..sablar va ont det gjorde
..inte tala om att försöka blanda
..det slutade med att hon blandade och delade ut varje gång
..ska bli spännande när jag går på mitt första pass nu efter sjukskrivningen
..hur det kommer till att gå
..hoppas det kommer gå med ortosen på
..ja vi får se

..sov nog ändå helt okej inatt tror jag
..:))
..vaknade nog bara en gång
..förmodligen pga handen
..för den åkte av i ottan
..somnade om
..vaknade utan den sen
..inte bra
..fy på mig
..:))

..i morgon bli det hemfärd
..men innan dess blir det lunch hos morföräldrarna
..sen åker jag o mormor till sjukhuset
..dags för min mors MR-röntgen
..13.45
..håll tummarna
..!!

..nu kom lilla Totte in
..kan undra vart han har varit och rullat sig i
..hmm
..ja ja
..va e väl en katt på landet
..:))
..dags att försöka sig på att somna
..god natt
..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar