söndag 13 februari 2011

..2,5h senare..

..blev hemfärden
..bussbyte i stan
..bussen skulle gå om 3 min
..såg att min kollega satt utan spel, så då tänkte jag att jag kan gå in o ta en kaffe och göra henne lite sällskap och ta bussen som gick efter 33min
..hmm, det blev en buss efter 3h istället
..det vart ett trevligt spontan besök på en av mina arbetsplatser
..Söndagen kunde inte avslutas bättre
..:))

..20 minus grader var det ute i natt ute i skogen
..min vän P var ute igår
..eftersom jag jobbade så passade det ju bra att jag agerade chaufför åt henne
..blev över där och så fick vi en heldag att umgås
..hon lagade den godaste fisksoppan jag någonsin har ätit
..massa goda ingredienser
..bland annat philadelphiaost
..ja den var fantastisk god
..:))

***** *** ***** *** ***** *** *****

..såg något mycket underligt igår kväll vid 19 tiden
..som ett brinnande klot som föll ner från himlen som snabbt avtog
..trodde mig se ett annorlunda stjärnfall
..men det var nog inte det
..min vän P fick också bevittna detta
..lika så de bilister som fanns på motorvägen i samma stund som detta skedde
..hon sa att när detta sken kom, så stod alla i stort sett på bromsen
..det första hon tänkte var:
..nu störtar ett flygplan mitt i city
..så att det skulle vara ett stjärnfall, ja det undrar ju vi
..meteor??
..meteor som dör ut från universum??
..kan vi fått uppleva denna syn??
..lite häftigt i så fall
..:))
..ja vi får hoppas att någon inom journalistik eller foto fick se detta också
..så kanske man kan få svar på vad det var
..tror att risken är stor att vi aldrig kommer få veta

..letade på google efter en bild som visar mest rättvist hur den såg ut
..den närmsta bild beskrivningen är:

..bild kopierad från:
http://www.answers.com/topic/meteorite-large-image

***** *** ***** *** ***** *** *****

..nu har jag inga nya bilder att lägga upp
..känns ju så stelt utan någon bild
..så det får bli en gammal bild
..:))

..ja det ska ju börjas i tid
..:))


..min blogg kommer att flyttas till en ny portal
..men vet mer om det i morgon

..KRAM!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar