onsdag 4 maj 2011

..sommar! Ja sommaren är snart här..

..mycket väntas
..mycket att se fram emot
..inte sant?
..själv tycker jag att det ska bli så skönt
..det känns som att det kommer att bli den bästa sommaren
..det finns så mycket jag vill göra
..och mycket av det ska jag göra
..det är mitt mål för sommaren
..ta vara på den
..det ska jag
..:))
..grilla
..spela kub
..bada
..fika på en uteservering
..filt på stranden
..resa
..resa så om det bara är till en annan stad
..sätta sig i en bil och bara kör
..ta vägen som den kommer
..stanna till på olika platser
..njut av det du ser
..stanna till ett tag
..där du mår gott
..innan du sen låter vägen visa dig hem igen
..inget måste
..ingen stress
..ingen planerad körväg
..bara kör som det då känns rätt
..det behöver inte vara någon lång väg
..ge dig ut på ett äventyr
..se till att du gör något du mår bra utav
..:))
..jag vill ha en sommar som får mig på glatt humör
..som ger mig ett härligt minne
..det ska jag få
..med mina vänner
..:))


***** *** ***** *** ***** *** *****

.."du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd på att komma in"
..ur Du får inte
..-Sonja Aldén
..en mycket fin och sann text
..vart går gränsen
..?
..har kärleken några gränser
..?
..på vilken sida av tröskeln ska man stå
..för att inte trampa på den andres tår
..hur mycket kan man begära
..hur mycket ska man ta
..?

..fliker in med två bilder
..äkta kärlek
..människan o sitt djur


***** *** ***** *** ***** *** *****

..mycket gör sig påmint när sommaren är på G
..all värme och kärlek och glädje
..all uppskattning
..vad vore en sommar som är ensam och grå
..finns dom som får uppleva detta
..så man ska vara glad att man får uppleva sommarens alla inviter
..tillsammans få skapa och ge
..en sommar med strålande glädje och färg
..få höra måsarnas skri
..havets brus
..bevittna solnedgång
..barnens lek
..känna blommans doft
..hyasint
..ja sommaren kan bjuda upp till mycket
..:))

.."kom och lek en sommar lek"
..-ur Sommartider
..Gyllene tider

..för er som läst min blogg från början
..ni kanske känner igen detta foto från mina allra första inlägg
..taget förra sommaren

***** *** ***** *** ***** *** *****

..fick syn på denna i en tidning
..klockren
..måste bara visa er

..skrattade gott när jag läste den
..ja det är ju helt rätt att man skall vara punktlig på jobbet
..ha ha
..men vissa har ju lite andra prioriteringar
..:))

..KRAM!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar