måndag 2 maj 2011

..kommit upp ur idet..

..som björnen
..den enda skillnaden är att björnen har sovit
..det har inte jag
..men jag har stängt av mycket och försökt ta hand om mig själv
..inte nog med handen
..så fick jag mig en släng av ryggont
..vilket gjorde att jag inte kunde jobba på en vecka
..saker kommer ifatt
..men nu
..NU
..är jag på banan igen
..kroppsligt får jag ta slaget efter stenar som faller från axlarna
..har varit dålig i över en vecka
..det har satt sig på stämbanden
..kan knappt prata
..har aldrig tidigare i mitt liv varit hes
..så det är en ny upplevelse
..börjar känna av i min vänstra bihåla nu
..hoppas nu inte att en bihåleinflammation är på G
..veckan har varit riktigt lustig
..i Måndags förra veckan var jag frisk som en nötkärna
..men vaknade sen på Tisdagen
..med halsfluss och feber
..Tisdagen var jobbig
..även Onsdagen, men den blev bättre ju längre in på dagen det gick
..ingen feber alls på Onsdagen
..vaknade kry på Torsdagen
..åkte till skolan
..va på kontoret
..åt glass i Stadsparken med min vän S

..lägger in två bilder från promenaden ner till Stadsparken


..gick till jobbet som började kl 21.00
..sen mot midnatt
..som ett slag i bakhuvudet
..vaknade på Fredags morgonen efter att ha sovit i fyra timmar
..mer död än levande
..men piggnade till
..tillräckligt för att åka in och skriva prov
..kände mig halvdan
..men åkte in o jobbade
..någon gång under kvällen började jag tappa rösten
..lite skrämmande måste jag säga att det var
..sen dess har jag varit jätte förkyld utan röst knappt
..ja den försvinner lite då o då
..dom skrattar åt mig
..fast det e klart
..tycker själv att jag låter kul
..:))

***** *** ***** *** ***** *** *****

..nu är det ju vår
..äntligen


..det har varit ett par fina varma dagar hittills
..nu har det dock varit lite kyligare de senaste dagarna
..men man har hunnit få lite färg
..*HAPPY*
..ha ha
..jag får inte solbränna så lätt
..då jag är rödlätt och fräknig
..men nu har jag fått det
..:))

..en blödande björk

***** *** ***** *** ***** *** *****

..en månad sedan jag skrev nu
..har kommit in i ett dumt mönster
..har sagt det förut
..säger det igen
..måste skärpa till mig
..:))

..flyttade ju in i ny lägenhet i Mars
..har målat klart nu
..nja, lite kvar
..men sovalkoven blev så här


..det är lite kvar
..inredningen är inte klar på lång väg
..andra färger
..ska inte vara rött
..utan mörk lila
..de vita löparna hänger bara uppe provisoriskt
..som ni ser e dom inte strukna
..ha ha
..bänken ska få korgar och andra kuddar

..hallen
..den stora hallen
..med fönster med spröjs
..love it
..här är det inte heller färdigt inrett
..på långa vägar
..men det är ekonomin som styr
..:))
..kommer bli så bra sen när det är färdigt
..:))

***** *** ***** *** ***** *** *****

..min mor har fått komma hem från sjukhuset
..skönt för henne
..och för Totte och oss andra
..hon har fått börja med en ny och starkare cellgift
..så nu får vi verkligen hoppas på att det blir bättre
..!!!!!

..tänkte avsluta inlägget med lite djur bilder
..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar