söndag 15 maj 2011

..åska matte och cupcakes..

..lite av vad som har hänt sedan i Onsdags då jag skrev sist
..blogger har legat nere för service också
..så nu ska jag försöka komma ihåg
..något jag inte kommer glömma
..det är att efter att jag hade bloggat i Onsdags
..så kom åskovädret tillbaka
..jag älskar åskan
..men där på natten var det så kraftfullt
..att till och med jag blev en aning skärrad
..:))

..hockey
..kollade på denna väldigt otippade match men min vän P och hennes sambo F
..god mat
..god glass
gott kaffe med hennes muffins till
..VM-guldet till Finland idag
..GRATTIS
..då jag är halv finska
..så är jag lite glad ändå
..:))

..bakade dumle cupcakes idag tillsammans med mina två vänner I o A
..dom blev riktigt smarriga
..kul o baka när man gör det tillsammans




***** *** ***** *** ***** *** *****

..igår och idag har jag fått hjälp med matten av min vän A
..hon är lärare
..kuggade i Fredags
..vilket var räknat
..så omprovet är på Fredag
..allt har gått så mycket lättare nu
..när man har fått en "privat" undervisning
..så nu hoppas jag på ett bra resultat på Fredag
..:))


..innan det så hade jag en heldag med min bästa vän P
..lite Lördagsmys
..hon kom hem till mig vid 9 på morgonen
..bakade scones
..medan jag höll på att vakna till liv efter bara några få timmars sömn
..hon hade även med sig hemma ristat mussli
..så otroligt gott
..<3 TACK <3
..fick mina naglar fixade av henne:


..och om vi hoppar tillbaka till kvällen efter mattehjälpen
..när jag och A var på väg in till jobbet
..klockan var runt 20.30
..då såg himlen ut så här:



..regnet stod som spö i backen
..det har regnat en del nu
..det har behövts
..men nu får solen lov att komma fram och värma oss igen
..så solbrännan inte försvinner
..haha
..men jag har för en gång skull fått färg
..den kanske kan bli nåt år
..haha
..menar en solbränna utöver det vanliga
..:))

..hmm
..ja det var för Lördagen och idag
..vad hände i Fredags
..??
..jo, provet som blev som det blev
..haha
..sen innehöll Fredagen familjen H
..och jobb på kvällen på det
..mycket trevlig dag
..sen var det ju dessutom Fredagen den 13e också
..:))

..i Torsdags
..ja a du
..känns som ett minne blått för mig just nu
..:))
..jo just det
..efter skolan satt jag ju och pluggade inför provet
..sen senare mot kvällen var min vän P här
..he he hennes andra hem
..:))

***** *** ***** *** ***** *** *****

..måste säga att jag själv tycker att min blogg
..alltså mina inlägg
..känns lite tråkiga
..måste komma på nått nytt
..ett nytt sätt att skriva på
..nya saker att skriva om
..inte bara om saker jag har gjort
..men vad
..??

..KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar