fredag 6 maj 2011

..en bruten handled..

..fick jag se idag
..stackars lilla kille
..skejtade och föll
..tur i oturen fanns en man som jobbar som ambulansförare på plats
..han förklarade för oss att just en sån fraktur kallas för en svanhals
..man såg benpipor sticka ut på undersidan av handleden
..dock inte genom skinnet
..hela handen svullnade upp
..och när man tittade på den i profil
..ja då såg man "svanhalsen"
..det var en mycket tapper kille
..han var cool lugn
..men det kan ju varit chocken
..hoppas det gick bra för han

***** *** ***** *** ***** *** *****

..innan den tragiska händelsen började dagen med frukost sällskap
..min vän P kom hit på morgonen med nybakta baguetter
..så goda
..hon e så söt
..love u
..:))

..efter det var det dags för prov klockan 13
..naturkunskap B
..människan och cellen
..tyvärr eller typiskt kan man väl mer säga
..det som verkligen hade fastnat innanför pannbenet
..ja, men det kom det knappt några frågor på
..men allt det som jag har haft svårt för att lära in
..jo men det kom
..men men
..det är bara till att ge järnet till omprovet
..om det nu blir så
..vilket jag nästan vet att det blir

..ja sen fick man då uppleva den brutna handleden
..va på skateboard planen för att min vän S´s dotter åkte
..jag o S satt o tittade på och jag fick hjälp med en förklaring till en skoluppgift
..alltid lättare om man vet innebörden
..:))

..sen så har jag nu hela kvällen suttit med detta arbetet
..helt tom i huvudet nu kan jag säga
..4,5h med en engelska uppsats
..jo för det är ju min starka sida
..språk
..nej

..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar