tisdag 24 maj 2011

..porslinsblomma, så vacker..

..så annorlunda
..häftig blomma måste jag säga
..aldrig sett en sådan här förut innan jag köpte den till min vän P´s moster K för något år sen
..ett eller två år sen
..minns inte när
..på bilden nedan
..ser ni hur luden den är runt om blomman
..??


..K hade inte heller sett den tidigare
..och ingen av oss visste att den skulle blomma
..inte så här i alla fall
..på bilderna nedan så ser ni hur knopparna ser ut innan dom blommar
..det blir lite blomma på blomma
..riktigt häftig är den






..visst är den fin
..:))

***** *** ***** *** ***** *** *****

..var ju ute och gick en lång promenad i Söndags
..skrev att jag skulle lägga ut lite bilder från den
..inga roliga så sätt
..men lite bilder på den fina naturen som finns här omkring
..:))



..ett stenrös


..sen har vi våra svarta skogsvänner
..som vaknat till liv
..inte för att de är några favoriter
..men
..:))


..och det mindre roliga gröna
..kan man kalla högt växande ogräs
..:))


..när jag ändå pratar och visar blommor
..solrosen
..fick jag av min vän P för några dagar sedan
..har glömt att dela med mig av den här
..:((
..men här kommer den
..:))




..solrosen har alltid varit min favorit blomma
..tycker den är så vacker
..den gula färgen
..mot de gröna bladen
..:))

..KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar