torsdag 15 juli 2010

..på promenad..

2010-07-14

..tog en promenad runt en sjö med hjärtat, min svärfar och hans sambo på tidig förmiddag
..en trevlig promenad
..alltid kul med nya sjöar och ställen att promenera på, utan tidpress och utan måsten



..när promenaden runt sjön var avklarad åkte vi till ett mysigt café inne i stan och avnjöt en kopp kaffe och en ost o briemacka


..mums!

***** *** ***** *** ***** *** *****
..sen tog jag och mitt hjärta en sväng till centrum
..kvitto: badshorts 99kr
..åkte till en badplats där jag tidigare har hyrt stuga förut
..där tog vi en varsin bägare med två kulor
..min: ckoklad + melon
..hans melon + blåbär
..sen styrde vi mot en annan badplats, en mindre sådan
..där tog mitt hjärta sig ett dopp
..jag höll till i skuggan :)
..det var inte det lättaste att ta sig ut från den parkeringe
..inte nog med att parkeringen inte var uppstrukturerad på ett bra sätt, så kunde folk inte parkera ordentligt!

***** *** ***** *** ***** *** *****
..en lite parantes om vad vi såg några dagar innan, då vi satt på en uteservering intill en sjö på mitt hjärtas hemmaplan
..en and kom upp haltandes ur vattnet
..gick med raska steg till en kvinna som satt o solade i en brassestol
..nafsade henne på ena vaden!
..men hon tittade inte, bara ruskade till benet, precis som om det var en fluga som kittlade
..sen gick anden vidare till några andra människor
..ja vi skrattade gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar