torsdag 15 juli 2010

..öland..

2010-07-13

..for till Öland i Tisdags, helt spontant
..första gången
..förhoppningsvis inte den sista

..vi stannade på en fin rastplats och åt frukost
..kaffe o smörgås
..man kunde gå över en bro som ledde till en skogsplats, med bänkar, en eldstad och ett lusthus


..jätte fint och solen sken och varmt var det
..gick åt många vatten flaskor
..fick fin besök, en väldigt tam hon and som hade ungar
..de var i storleken, mellan unge och vuxen
..självklart fick hon smaka på mitt bröd, eller ja hon fick nästan hela min brödskiva och jag fick behålla pålägget
..man kan ju inte låta bli
..dom är ju så söta
..kameran gick varm









..nu började man vänta spännande på Ölandbron
..det är nåt med broar som facinerar mig
..det har kommit nu på senaste
..men kan inte sätta fingret på vad
..kan det vara känslan när du kör över den
..eller är det tanken på hur den är uppbyggd
..att dom klarar att stå ut med att tyngd, på bara ett bar pålar och vajrar
..är det spänningen av att veta att under mig finns luft, och där efter vatten, djupt vatten
..ja någon dag önskar jag att jag kommer på vad det är






..vi började med att åka söderut till en mysig badplats
..vi hade tur med parkering
..en enda ledig, längst in i ett hörn
..tur man har liten bil ibland
..började med en varsin välförtjänt glass
..vi provade en ny sort från GB
..så god!

..sen blev det ett dopp i havet
..tacka vet jag västkusten
..usch o fy vilken hemsk botten det va
..satt mer i mitt hjärtas famn än vad jag simmade
..vet inte vad det är med mig nu för tiden
..har aldrig tidigare varit känslig för sådana saker
..och bara tanken av maneter idag, får mig att hoppa en meter över vattenytan
..dom som man lekte och kastade på varandra när man var små
..sen efter vi hade soltorkat och fått lite sol på våra vita kroppar, eller ja min vita kropp, så gick vi upp till restaurangen/puben intill stranden och tog oss något kallt


..efter det for vi norr över på ön
..gjorde ett stopp vid Borgholmsslott, så fint!
..där hade dom lösgående kor, eller ja det brukar nog gå det
..tog bilder där, men med J:s kamera, så bilder kommer
..sen körde vi vidare upp till Borgholm och åt en stadig lunch
..lövbit, pommes och beanaisesås
..men vilka portioner!
..gott va de

1 kommentar: