måndag 25 oktober 2010

..lyckad dag..

dagen i helhet har varit fantastisk
..bland vänner och djur
..musik
..inspiration till en ny text dök upp

..som ni redan vet
..eller ja
..kanske har förstått
..att jag har ett gott öga till djur
..i stort sett alla djur
..ormar är väl ingen favorit
..men kan titta på dom
..:))
..var idag och besökte min vän L´s mor H
..som bor i ett stort hus ute på landet
..tre hundar
..en katt
..en råtta


..den här lilla råttisen var inte den lättaste att fotografera
..jämfört med denna fyrbenta vännen
..som så fint poserade på stolen som hon knyckte när H reste sig
..jag fick mig ett gott skratt


..det blev en sväng till deras stall
..denna ljuvliga doft
..av hö
..stalldoft
..stall har en speciell doft
..saknar det
..från att rida dagligen i 5år
..till att nästan sluta helt
..var ett val jag gjorde
..för 10år sen
..vissa perioder saknar man det så otroligt mycket
..jag har tre kort att dela med mig från förr i tiden
..:))

..jag 12år på Robin ( New Forest )

..jag 13år på Vivaldi ( Arab )

..jag 17år på Månstråle ( Sv Halvblod )

***** *** ***** *** ***** *** *****

..efter en mycket trevlig eftermiddag
..blev det en pastasallad på ett café inne i stan med L
..innan mitt tåg skulle gå 21.57
..kräft o räksallad




..efter den salladen så var det 1h kvar tills det skulle gå
..så då kunde vi inte stå emot frästelsen
..bakom glaset
..vanilj latte o brownie
..mums



..lite "nyttigt" blev det också
..:))


***** *** ***** *** ***** *** *****

..väl hemma
..stod det ett paket mot dörren
..visste direkt va det va
..den efterlängtade boken
..DANDY


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar