onsdag 3 november 2010

..ett nytt hem..

..fick en förfrågan om en katt som behövde ett nytt hem
..en steriliserad hona
..på 4år
..har nog aldrig varit med om en snabbare lösning
..hann knappt fråga vidare
..innan hon fick ett nytt hem

..vi var på väg in till city för en fika på stan
..när det pep till i min iPhone
..i meddelandet stod det om katten
..behövde bara börja fråga innan chauffören frågade
..är hon steriliserad?
..ja
..mamma vill ha!
..så det blev en snabb fika innan vi åkte ut och hämtade katten


..på andra sidan stan
..bättre hem är svårt att få
..hon kommer få det bra

***** *** ***** *** ***** *** *****

..tidigare på dagen blev det frukost på stan med min vän H
..framkallade kort från den senaste fotograferingen
..se min portfolio
..en ny sjal köptes
..innan vi promenerade hem till H
..där vände vi stort sett i dörren
..åkte ut till vår vän L
..där blev det som vanligt kaffe med massa skratt
..promenad med hundarna
..hmm
..plockade dock upp löst skit
..ordagrant
..slant
..har långa naglar
..ja ni förstår
..:))
..tur att man inte är känslig för att få skit under naglarna
..men kanske inte vilken skit som helst dock
..:))

..här kommer sen det jag inledde detta inlägg med

..när det var dags att dra sig hemåt
..så valde vi att gå en bit
..lite motion
..lite friskluft
..i mörkret
..blev en promenad på 50min
..alltid lika skönt när man väl har börjat
..:))

..väl hemma
..hos H
..blev det filt, soffa, film och lite sött att tugga på
..innan kudden kallade


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar