onsdag 18 januari 2012

..känner mig välkommen tillbaka till..

..ett regnigt Göteborg
..haha
..men tack o lov att det inte är snöstorm och slask
..att köra matvagnar i snömodd
..eller ta sig upp för backar med lastbilen på isgator
..är ingen lek
..så det får gärna regna så länge det inte snöar när jag jobbar
..:))
..så jag är rätt nöjd med Göteborgs vinter
..+3grader och dimma
..haha

..måste berätta
..barn är för härliga
..på en förskola som jag levererar mat till
..går in med maten i en stor frigolitlåda
..säger till barnen:
.."nu kommer maten"
..barnen skiner upp med hela ansikterna
..när jag sen går med returen
..alltså gårdagens frigolitlåda
..så säger jag:
.."men nu går jag med maten igen, va jag är taskig"
..det ena barnet tittat upp och säger till förskoleläraren
.."va ska vi då äta, jag är hungrig"
..på ett sött barnspråk
..då får jag ju förklara på bästa sätt att jag skojade
..att den maten han/hon åt igår
..:))

..har precis ätit en fantastisk god broccoligratäng
..ostgratinerade kassler skivor
..4 olika ostar
..brie
..grönmögel
..fårost
..riven gratängost
..nu tar jag och L ett glas rött
..somnar gott sen
..det är ju ändå lill Lördag
..:))

..onsdag
..18 Januari
..ja Januari är snart förbi
..men innan dess har man lite roligheter att se framemot
..:))
..men va tiden går
..dagarna bara flyger iväg
..kanske skulle lätta på gaspedalen om dagarna
..hjälper det
..??
..haha

..imorgon styr jag mot Jönköping
..goa kollegor
..bästa vännen
..längtar
..:))

..ha en fortsatt bra Onsdagskväll
..KRAM!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar